Dnešní vzdělávání se neobejde bez moderních technologií, a právě umělá inteligence (AI) přináší nové možnosti do výuky. Deset pedagogů se proto zúčastnilo kurzu Umělá
inteligence pro vyučující vedeného Michalem Tesařem, který je provedl základy AI a jejího využití
ve školním prostředí. Cílem bylo seznámit přítomné, jak mohou AI efektivně zapojit do své výuky.
Během školení byly představeny základní principy AI, její možnosti i etické otázky spojené s jejím využíváním. Vyučující si vyzkoušeli různé praktické nástroje, jako jsou generátory textů, automatické opravy písemných prací nebo AI asistenti pro přípravu výukových materiálů. Důraz byl kladen na to, aby technologie sloužila jako podpora výuky, nikoli její náhrada.
Účastníci si na konkrétních příkladech ověřili, jak může AI usnadnit hodnocení prací nebo personalizovat výuku podle potřeb žáků. Diskutovalo se také o rizicích, například o závislosti na technologiích a nutnosti kritického myšlení při práci s AI.
Školení ukázalo, že umělá inteligence může být skvělým pomocníkem, pokud je využívána správně a zodpovědně.